გასული კვირის მნიშვნელოვანი სიახლეები ავტოინდუსტრიისაგან

გასული კვირის მნიშვნელოვანი სიახლეები ავტოინდუსტრიისაგან

გასული კვირა საავტომობილო ინდუსტრიისათვის ტრადიციულად ნაყოფიერი გამოდგა. საინტერესო სიახლე ამჯერადაც არაერთმა მსხვილმა ავტომწარმოებელმა გაგვიზიარა. Forbes Georgia-ს ყოველკვირეულ საავტომობილო ინდუსტრიის მიმოხილვაში ისეთ სიახლეებს გაეცნობით, როგორიცაა Honda-ს მიერ ჩინურ ბაზარზე ახალი ელექტრომობილის წარდგენა, რუსული Sollers-ის მიერ Mazda-ს წილის შესყიდვის გადაწყვეტილება, „მწვანე ჯოჯოხეთის“ ახალი მბრძანებლის გამოვლენა, Nissan-ის მიერ წარმოების შემცირების გადაწყვეტილების მიზეზები, ჩინური BYD-ის პრემიუმ კლასის ახალი ელექტრომობილის მახასიათებლები და სხვა.

Honda-მ ჩინეთში ახალი ელექტრომობილი წარადგინა

გასულ კვირას იაპონურმა ავტომწარმოებელემა, Japan Honda Motor-მა ჩინეთის ბაზრისთვის საკუთარი მეორე ელექტრომობილი წარადგინა. საინტერესოა, რომ აღნიშნული მოდელი წინას მსგავსად მხოლოდ ჩინეთის ბაზრისათვის იწარმოება. ყველაზე დიდ საავტომობილო ბაზარზე საკუთარი წარმომადგენლობის გასაზრდელად ეს Honda-ს მორიგი აქტიური ქმედება გახლავთ.

REUTERS/Athit Perawongmetha

შეგახსენებთ, რომ წლის დასაწყისში Honda-ს მიერ გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, ჩინეთის ბაზრისათვის განკუთვნილი ელექტრომობილები e:N Series სერიით იწარმოება. Honda საკუთარი ავტომობილების დიზაინსა და საწარმოო საჭიროებებს ადგილობრივ მწარმოებლებთან, GAC-თან და Dongfeng Motor-თან პარტნიორობით დააკმაყოფილებს.

Honda-ს აღმასრულებელი დირექტორის, ტოშიჰირო მიბეს განცხადებით, Honda ჩინეთში ელექტრომობილების ბრენდად პოზიციონირებას აპირებს. კომპანიას 2030 წლამდე 30 ახალი ელექტრომოდელის შექმნა აქვს დაგეგმილი.

რუსული ავტომწარმოებელი Sollers-ი ვლადივოსტოკის საწარმოში Mazda-ს წილს შეისყიდის

გასულ კვირას, რუსული ავტომწარმოებლის, Sollers-ის მიერ გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, კომპანია ვლადივოსტოკის საწარმოში იაპონური მწარმოებლის, Mazda-ს 50%-იან წილს შეისყიდის. ცნობისათვის, ვლადივოსტოკის საწარმო Mazda-სა და Sollers-ის ერთობლივი ქარხანა გახლდათ.

Valery Sharifulin/TASS Host Photo Agency/Pool via REUTERS/File Photo

Mazda-ს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციით, შეთანხმების ღირებულება სიმბოლური თანხა, 1 ევროა. კომპანია, შეთანხმების თანახმად, 3 წლის განმავლობაში იმავე ფასად საკუთარი წილის უკან გამოსყიდვის უფლებას იტოვებს.

საინტერესოა, რომ გასულ წელს რუსული ბაზრის 1.8%-ს სწორედ Mazda ფლობდა. მარტში გავრცელებული განცხადებით კი კომპანია ქარხანაში ავტომობილების ნაწილების მიწოდებას შეწყვეტდა. ვლადივოსტოკის საწარმოს წელიწადში 50,000 ერთეული ავტომობილის წარმოების შესაძლებლობა აქვს.

AMG ONE-მა ნიურბურგრინგზე რეკორდი დაამყარა | Mercedes-მა Porsche-ს გვირგვინი წაართვა

Formula 1-ის ძრავით აღჭურვილი მრავალმილიონიანი ჰიპერქარი – Mercedes-AMG ONE მსოფლიოს ყველაზე რთული და პრესტიჟული სარბოლო ტრასის ახალი მბრძანებელია.

AMG ONE-ის საჭესთან გერმანელმა მარო ენგელმა ნიურბურგრინგის ნორდშლაიფის წრე 6 წუთსა და 35 წამში გაიარა, რაც თითქმის 8 წამით ნაკლებია წინა რეკორდზე, რომელიც Porsche GT2 RS-ს ეკუთვნოდა.

ESPN.com

სერიული წარმოების ავტომობილით “მწვანე ჯოჯოხეთად” წოდებულ სარბოლო ტრასაზე რეკორდის დამყარება ავტოინდუსტრიაში აღიარების მწვერვალად მიიჩნევა, ერთგვარ ოსკარად, რომლისთვისაც ყოველწლიურად ათობით ავტომწარმოებელი იბრძვის.

AMG ONE-ის ნახშირბად-ბოჭკოვანი სხეულის ქვეშ არათუ უბრალოდ შთამბეჭდავი, არამედ პირდაპირ Formula 1-ის 6-ცილინდრიანი გული ძგერს, რომელიც 1.6-ლიტრიანი აგრეგატით, ჰიბრიდული სისტემის დახმარებით, 11,000 ბრუნზე თითქმის 1,063 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს.

ზემოხსენებული ძრავა Mercedes-AMG-ის ბოლიდ W06-ზეა დაფუძნებული, რომლითაც ლუის ჰამილტონმა და Mercedes-ის სარბოლო გუნდმა 2015 წელს Formula 1-ის ჩემპიონობა მოიპოვა.

საერთო ჯამში, აფალტერბახის ქარხნის მიერ 275 ერთეული AMG ONE-ის გამოშვებაა დაგეგმილი, თითოეული ერთეულის საწყისი ღირებულება კი 2.75 მილიონ დოლარს შეადგენს, თუმცა პერსონალური ფუნქციების დამატებასთან ერთად ჰიპერქარის ფასი საკმაოდ მარტივად სცდება 3 მილიონ დოლარს. ცხადია, ყველა ერთეული წინასწარ გაიყიდა.

AMG ONE კომპანია Mercedes-ის მანიფესტია გლობალური ავტოინდუსტრიის წინაშე, რომლითაც ეს ლეგენდარული გერმანული ბრენდი ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ Mercedes-ს აბსოლუტური დომინაციის მოპოვება ბოლიდით არა მარტო Formula 1-ის გრან-პრიზე, არამედ “სამოქალაქო” ავტომობილით მსოფლიოს ნებისმიერ სარბოლო ტრასაზეც შეუძლია.

ჩიპების დეფიციტის გამო, Nissan-ი აშშ-ის ქარხანაში წარმოებას ამცირებს

რამდენიმე დღის წინ გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, Nissan-ი აშშ-ში, მისისიპიში მდებარე ქარხანაში წარმოებას შეამცირებს. მიზეზი მიწოდების ჯაჭვში არსებული შეფერხებები და ჩიპების დეფიციტია.

REUTERS/Issei Kato/File Photo

იაპონური ავტომწარმოებლის განცხადებით, ნოემბერში Nissan-ი რამდენიმედღიან შესვენებას აიღებს. წარმოების ტემპების შემცირება Titan და Frontier პიკაპებს და Altima-ს შეეხება. თუმცა, მიუხედავად ამისა, კომპანიის მიერ ავტოდილერებისათვის მიწოდებული ინფორმაციის თანახმად, მიწოდების მაჩვენებელი არ შემცირდება და მიმდინარე კვარტალში გაიზრდება კიდეც.

გარდა ამისა, Nissan-ის ინფორმაციით, მიმდინარე კალენდარული წლის ბოლომდე ახალი თაობის ელექტრომობილების წარმოებაც დაიწყება. საინტერესოა, რომ Nissan-ი წარმოების შემცირების ზუსტი მაჩვენებლების დასახელებისაგან თავს იკავებს. თუმცა, 30 სექტემბრის მონაცემებით, Nissan-ის გაყიდვები აშშ-ში 30%-ით, 538,000-მდე არის შემცირებული.

ჩინური BYD-ი 2023 წელს პრემიუმ კლასის ახალ ელექტრომობილს წარადგენს

ელექტრომობილების ჩინური მწარმოებელი, BYD-ი 2023 წლის პირველ მეოთხედში ახალ, პრემიუმ კლასის ელექტრომობილს წარადგენს. აღნიშნული ავტომობილი ბრენდის მიერ წარდგენილი პირველი Off-Road კლასის მანქანა იქნება.

REUTERS/Stephane Mahe

BYD-ის მიერ გავრცელებული განცხადებით, ახალი ავტომობილის ღირებულება 110,000 აშშ დოლარიდან 206,000 აშშ დოლარამდე იმერყევებს.

საინტერესოა, რომ BYD-ი ჩინეთში ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ავტომწარმოებელია. ბოლო ათი თვის განმავლობაში კომპანიის გაყიდვები 3-ჯერ გაიზარდა და 1.4 მილიონი ერთეული შეადგინა.

თუმცა, რამდენად შეძლებს პრემიუმ კლასის ახალი ავტომობილი ჩინეთის დაბალღირებულებიან ბაზარზე თავის დამკვიდრებას, ამას დრო გვიჩვენებს.

BMW ჩინეთში ელექტრომობილების ელემენტების წარმოების გასაზრდელად $1.4 მილიარდს გამოყოფს

ავტომწარმოებელი BMW ჩინეთში ელექტრომობილების ელემენტების წარმოების გაფართოებისთვის $1.4 მილიარდის ინვესტირებას გეგმას. კომპანიის მიზანი ჩინეთში ელექტრომობილებზე არსებული მზარდი მოთხოვნის დაკმაყოფილება და როგორც ადგილობრივი მწარმოებლებისთვის, ასევე Tesla-სთვის კონკურენციის გაწევაა.

გერმანულმა ავტოკომპანიამ შეთანხმებას ხელი შენიანგში, ჩინეთის ჩრდილო-აღმოსავლეთში მდებარე ქალაქში უკვე მოაწერა, სადაც საწარმო BMW Brilliance-ი მდებარეობს. ხელმოწერის ცერემონიაზე, BMW Group-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა ქვეყანაში ელექტრომობილებზე არსებულ მზარდ მოთხოვნაზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ კომპანიის ინვესტიცია სწორედ წარმოების გაძლიერებისა და მოთხოვნის დაკმაყოფილების საშუალებას იძლევა.

ფოტო: BMW

აღსანიშნავია, რომ BMW-მ, მიმდინარე წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში, ჩინეთში ჯამში 590,000, მათ შორის ბენზინზე მომუშავე ავტომობილი გაყიდა. გაყიდვების მთლიანი მოცულობა, გასული წლის იმაზე პერიოდთან შედარებით, 12%-ითაა შემცირებული, რაც ძირითადად ქვეყნის მკაცრი კოვიდპოლიტიკით აიხსნება.

მიუხედავად ამისა, ჩინეთში, მიმდინარე წლის პირველ სამ კვარტალში, BMW-ის ელექტრომობილების გაყიდვები 65%-ით გაიზარდა. გერმანული ავტომწარმოებელი, წლის ბოლომდე, ახალი EV მოდელების გამოშვებასაც გეგმავს. ცნობისთვის, გასულ წელს BMW-ის გლობალურ გაყიდვებში 34%-იანი წილი სწორედ ჩინეთს ეკავა, რაც ქვეყანას ავტომწარმოებლისთვის ძირითად ბაზრად აქცევს.

Nikola და ChargePoint-ი ელექტრომობილების ინფრასტრუქტურის გასაუმჯობესებლად ითანამშრომლებენ

გასულ კვირას, ელექტროსატვირთოების მწარმოებელი Nikola Corp-ის მიერ გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, კომერციული ელექტრომობილებისათვის განკუთვნილი ინფრასტრუქტურის განვითარების ტემპების დასაჩქარებლად, კომპანია ChargePoint Holdings-თან ითანამშრომლებს.

REUTERS/Fabian Bimmer

Nikola-ს მიერ გავრცელებული განცხადებაზე დაყრდნობით, პარტნიორთან თანამშრომლობა დამტენი ინფრასტრუქტურის განვითარების ტემპებს მნიშვნელოვნად დააჩქარებს. შედეგად კი მომხმარებლებს საკუთარი ელექტრომობილების დამუხტვა, გზების დაგეგმვა და პროდუქციის მიწოდება უფრო ოპერატიულად შეეძლებათ.

სასიამოვნო სიახლესთან ერთად, Nikola-მ უსიამოვნო ამბავიც გაავრცელა. კომპანიის ინფორმაციით, მიმდინარე წლის ბოლომდე 300 ერთეული ელექტროსატვირთოს წარმოებას ვერ შეძლებს, ამიტომ საწარმოო პროგნოზის შემცირება მოუწევს.

დატოვე კომენტარი

დაამატე კომენტარი

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *