მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები, 2000-2022 წლები

მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები, 2000-2022 წლები

მსოფლიოს უმსხვილესი კომპანიებისთვის ძლიერი ბრენდი ერთ-ერთი ყველაზე ღირებული აქტივია. ბუღალტერიაში ბრენდის ღირებულება ზოგჯერ წარმოდგენილია როგორც არამატერიალური აქტივი, რომელსაც ფინანსურ ბალანსზე „გუდვილს“ უწოდებენ.

კომპანიასთან ასოცირებული ბრენდის სიძლიერე, მათ შორის ბრენდის ცნობადობა, ლოიალობა, მომხმარებელთა ბაზა და რეპუტაცია, ხშირად კომპანიას უფრო ღირებულს ხდის, ვიდრე ისეთი მატერიალური აქტივები, როგორიცაა შენობები, პროდუქციის მარაგი და ა.შ. Interbrand-მა 2000-2022 წლების ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები გამოავლინა, რისთვისაც ბრენდის სიძლიერის თანამიმდევრული ფორმულა გამოიყენა. ფორმულა ეფუძნება კომპანიის ფინანსურ პროგნოზს, ბრენდის როლსა და მის სიძლიერეს.

2000-იანი წლების დასაწყისში ინტერნეტი როგორც ბაზრების, ასევე მომხმარებლის აღქმის თვალსაზრისით პრიორიტეტი იყო. აქედან გამომდინარე, იმ დროისთვის ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდების ნახევარი ტექნიკურ ან სატელეკომუნიკაციო კომპანიებზე მოდიოდა, მათ შორის იყო Microsoft-ი, IBM-ი, და Nokia. მათ გარდა კი რეიტინგებში შევხვდებოდით მათ სფეროში წარმატებულ ისეთ კლასიკურ ამერიკულ ბრენდებს, როგორიცაა Coca-Cola, General Electric-ი, Ford-ი და McDonald’s-ი.

თუმცა, მომდევნო ოცი წლის განმავლობაში, 2000-იანი წლების რეიტინგში შემავალი კომპანიების დიდი ნაწილი ახალი და მზარდი ბრენდებით შეიცვალა. 2022 წლისთვის 2000 წლის ტოპ-10 ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდიდან წამყვანი პოზიციები მხოლოდ სამმა მათგანმა შეინარჩუნა.

საინტერესოა, რომ Apple-ის ბრენდი, რომელიც ამ ეტაპისთვის $482 მილიარდადაა შეფასებული და რეიტინგის პირველ ადგილსაც იკავებს, 2000 წლის ტოპ-ათეულში ვერც კი მოხვდა. აღსანიშნავია, რომ ბოლო 22 წელიწადში რეიტინგში წარმოდგენილი თითოეული ბრენდის ღირებულება გაზრდილია, თუმცა არის გამონაკლისი, Coca-Cola-ს სახით, რომლის ბრენდის ღირებულებაც 2000 წელთან შედარებით $15 მილიარდითაა შემცირებული.

მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები, 2000 წელი:

  1. Coca-Cola – $72.5 მილიარდი; სასმელები
  2. Microsoft – $70.2 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  3. IBM – $53.2 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  4. Intel – $39.1 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  5. Nokia – $38.5 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  6. General Electric – $38.1 მილიარდი; ენერგეტიკა
  7. Ford – $36.4 მილიარდი; ავტომობილები
  8. Disney – $33.6 მილიარდი; მედია
  9. McDonald’s – $27.9 მილიარდი; რესტორნები
  10. AT&T – $25.6 მილიარდი; ტელეკომუნიკაციები

მსოფლიოს ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები, 2022 წელი:

  1. Apple – $482.2 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  2. Microsoft – $278.3 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  3. Amazon – $274.8 მილიარდი; სამომხმარებლო
  4. Google – $251.8 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  5. Samsung – $87.7 მილიარდი; ტექნოლოგიები
  6. Toyota – $59.8 მილიარდი; ავტომობილები
  7. Coca-Cola – $57.5 მილიარდი; სასმელები
  8. Mercedes-Benz – $56.1 მილიარდი; ავტომობილები
  9. Disney – $50.3 მილიარდი; მედია
  10. Nike – $50.3 მილიარდი; სამომხმარებლო
დატოვე კომენტარი

29 კომენტარი

  1. Good day! I could have sworn Iíve been to this blog before but after going through a few of the articles I realized itís new to me. Regardless, Iím certainly pleased I discovered it and Iíll be bookmarking it and checking back regularly!

  2. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something which I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  3. The subsequent time I learn a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my option to read, however I actually thought youd have one thing attention-grabbing to say. All I hear is a bunch of whining about one thing that you possibly can fix should you werent too busy searching for attention.

  4. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

  5. I cherished as much as you will obtain performed proper here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nevertheless, you command get got an impatience over that you want be turning in the following. ill unquestionably come further earlier once more since precisely the similar just about a lot frequently within case you defend this hike.

დაამატე კომენტარი

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *