ბენჩმარკინგი (ინგლისურად Benchmarking) არის კომპანიის მაჩვენებლების სხვა უფრო წარმატებულ კომპანიის მაჩვენებლებთან შედარება, რის შედეგადაც მიღწევები უნდა გაუმჯობესდეს. შედარება ძირითადად დარგის საუკეთესო კომპანიასთან ხდება. ბენჩმარკინგი კომპანიის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში გამოიყენება, მაგალითად: პერსონალის მართვაში, მარკეტინგში, ფუნქციების გადანაწილებაში, ლოგისტიკაში, ფასწარმოქმნაში, ხარისხის კონტროლში და ა.შ.
ბენჩმარკინგის მთავარი უპირატესობა – დარგში საუკეთესო გამოცდილების შესწავლა და გამოყენებაა, თუმცა ზოგჯერ კონკურენტების საქმიანობის შესასწავლადაც გამოიყენება. ბენჩმარკინგის შეზღუდვა ინფორმაციის მოპოვების სირთულეა – კომპანიებს არ სურთ, თავისი წარმატების საიდუმლოება სხვა კომპანიებს გაუზიარონ. შესაბამისად, ბენჩმარკინგის განხორციელება რთული პროცესია და აქედან გამომდინარე, არსებობენ კომპანიები, რომლებიც ამ საქმიანობაზე სპეციალიზდებიან და სხვა კომპანიებს ბენჩმარკინგის ჩატარების მომსახურებას სთავაზობენ.
დატოვე კომენტარი